Richard, Angela, Indi & Manou op reis!

Jungleboek deel 1

Ola amigo's!

Drie vliegtuigen, twee taxi's, een metro en twee bussen waren er nodig om ons naar onze eerste slaapplek in Costa Rica te brengen. We zeggen bewust slaapplek, want na deze reis van ongeveer 28 uur wilden we graag slapen. Maar de volgende ochtend gingen we alweer op doorreis. Na het ophalen van onze huurauto begaven we ons voor het eerst onder de lokale bevolking. Waar we inmiddels weten dat ze in het dagelijks leven tranquilo zijn, heeft de gemiddelde weggebruiker hier ongeveer evenveel geduld als Richard in de online wachtrij bij Ticketmaster. In de daaropvolgende dagen kwamen we er achter dat niet alleen het verkeer hier een jungle is, maar dat dit geldt voor heel Costa Rica. Of je nu aan het zwembad ligt of stilstaat op de autoweg i.v.m. een ongeluk; wildlife is overal.

Als je in een nationaal Park dan bewust gaat speuren, waan je je helemaal Freek (of Frederike) Vonk. In park Manuel Antonio konden wij ons geluk al niet op met o.a. luiaards, slangen, apen en leguanen. In natuurreservaat Carara kwamen hier nog twee soorten apen, kleurrijke kikkers en krokodillen bij. Met al dit dierengeweld zouden we bijna de vele soorten vogels en insecten vergeten. Bijna, op de muggen na...We vonden de parkwachters al opkijken van onze verschijning op slippers en in korte broek. Dit in tegenstelling tot andere bezoekers die allemaal gingen voor de Dr. Livingstone-look-a-like-award. Muggenspray bleek hier niet genoeg en we hebben allemaal drie dagen jeuk gehad.

Langs de Pacifische kust zijn we afgereisd naar het zuidelijker gelegen Uvita. Hier gingen we het water op in de hoop walvissen te zien. En met succes, we spotten een moeder met jong! Manou was inmiddels in slaap gevallen, maar wij keken onze ogen uit.

Om ter land, ter zee en in de lucht te completeren, besloten we te gaan ziplinen over het nevelwoud van Monteverde. Dit bleek spannender dan verwacht. Niet alleen het ziplinen zelf, maar ook het wachten in de hoge boomtoppen met pittige wind zorgde niet alleen voor nevel, maar ook voor zweetdruppels...

Door de hoge temperaturen en de luchtvochtigheidsgraad is het tijdens het wandelen ook zweten geblazen. Maar mede door de aangeschafte camera's voor Indi en Manou zijn zelfs mieren interessant om te fotograferen. We vermaken ons dus wel ;) Daar helpen de mooie accomodaties aan mee. Van bungalow met zwembad tot ranch met modderbad en jacuzzi. We gaan dus nog even door zo!

Liza

Wat een prachtig verhaal weer en ik moet toch even een traantje wegpinken maar dat is positieve emotie.
Ik vind het zo geweldig om te zien hoe jullie intens genieten van elkaar en dat zorgt er voor dat ik een trotse moeder ben.
Deze ondernemingen daar doe je het voor in het leven met elkaar als gezin en dat maakt je rijk en gelukkig!!!
IK HOU VAN JULLIE en ik hoop dat er nog veel mooie jaren gaan volgen als gezin dan heb je later veel moois om terug te kijken xxxxx

Yvonne Klijbroek

Wat super leuk nu al! Wil ik ook!!!!
Hele gave reis nog verder x

Frederike

OOOh wat heerlijk ! Ik zou zo graag iets meer Ange en Richard willen zijn ! Super avontuurlijk , en wat een strakke organisatie weer . Geniet lieverds!
( nb we hebben hier ook hele leuke exotische hagediss en krekels )

Albert

Superleuk om te lezen, geniet ervan buurtjes!!

JP

Wat een avontuur! En leuk geschreven haha ' Rich in de online rij bij ticketmaster' . Wat maken jullie veel mee, superleuk!

Boukje

Fantastisch Angie! Living the good life met Rich en je mooie meiden ! Geniet geniet geniet! Dikke kus!

Eveline en paps

Hallo lieverdjes,

Prachtige foto 's, wat zullen jullie genieten van deze reis! Goed inpakken, tegen de muggen hoor! Veel reisplezier!

Edwin&Nicole

Wauw wat een beleving zal dit zijn voor jullie met de meiden. Leuk om te lezen!
Heel veel plezier nog samen!

Ap en ansL

Leuk dat jullie het naar de zin hebben en geniet van de tijd die je nog rest groetj es Ap en ANS