Richard, Angela, Indi & Manou op reis!

Voor ieder wat wils!

De karavaan is wederom uitgebreid, maar nog steeds niet te stoppen! Deze keer 4 weken Canada en Amerika op het program. Ook nu stonden de laatste dagen in Nederland weer in het teken van afscheid. Tijdelijk afscheid van familie en vrienden, maar ook van de peuterspeelzaal en van de Duizend Eilanden school.

In het verleden ging de aandacht van mensen in verre oorden nog weleens uit naar onze verschijningen. En hoewel Indi en Manou over aandacht niet mogen klagen, trok onze bagage toch echt het meeste bekijks. En dat is niet zo gek; 2 grote backpacks, 1 buggy, 1 rugdrager, 2 autostoeltjes, 1 kinderstoel, 2 grote pakken luiers, 4 slaapzakken en na taxfree shoppen 5 grote handbagage...het kan, dus doen we het :)

Om te beginnen 3 dagen Vancouver om een beetje te acclimatiseren. Met 2 kleine kinderen nog net iets lastiger en zo kan het gebeuren dat je op zondagochtend 5.30 uur gedoucht en wel bij de Starbucks zit. Wat maakt een zelfgemaakt vaderdagcadeau dan veel goed! Dan heb je al snel het idee een hele dag achter de rug te hebben en pak je de bus naar Chinatown voor een vroege lunch. Alle Chinezen lagen nog op een oor, maar de junks die dit gebied onveilig maken, waren allemaal wakker. Met nadruk op het woord allemaal. De eindscene uit een gemiddelde zombiefilm zou hierbij verbleken. Op het dieptepunt van deze tocht kwam gelukkig een van de opperjunks ons te hulp en wees ons de weg (waarschijnlijk net gebeten maar nog niet aangetast).

Niet gegeten in Chinatown zelf dus, maar Vancouver heeft zijn bijnaam Hongcouver niet alleen te danken aan Chinatown. En zo aten we de eerste 3 dagen in Canada achtereenvolgens Vietnamees, Indisch en Koreaans. Naast het heerlijke strandje bij ons hotel voor ons het hoogtepunt van Vancouver.

Hoewel we niet mochten klagen over de omgeving, stonden de eerste dagen na Vancouver vooral in het teken van lange afstanden overbruggen. Dat wisten we van tevoren, want we hadden een doel voor ogen; Nationaal Park Yellowstone (Amerika).

Yellowstone is eigenlijk een grote supervulkaan, groter dan 2 keer de provincie Noord- Holland. Dit maakt dat je door het hele park geisers en hotpots ziet. Vooraf dachten we dat veel ons bekende plaatjes van het park met de computer bewerkt zouden zijn. Nu moesten we soms na even knipperen met de ogen tot de conclusie komen dat dit niet het geval was.

Naast veel hete plekjes bezoeken, hebben we ook de tijd genomen om te picknicken in het bos, te zwemmen in de rivier (bij nabijgelegen Grand Teton) en natuurlijk het spotten van wildlife. Na de eerste dagen veel bizons, eekhoorns vogels en verschillende soorten herten te hebben gezien, hadden we op de laatste dag het geluk om een beer tegen te komen. We zaten in de camper, dat maakte ons enthousiasme er niet minder om, maar kennelijk konden we ons enthousiasme niet met onze kinderen delen; Manou tukte heerlijk verder en Indi keek lichtelijk geiiriteerd op omdat ze werd gestoord in haar favoriete filmpje...Ach ja, voor ieder wat wils!

Smile

Oma Lia

Hallo globetrotters.
Wat leuk dat jullie weer een site hebben aangemaakt(reizen we toch weer een beetje mee)het waren weer spannende momentjes met die junks als je daarna dan maar lekker junkfoot heb gegeten.
De natuur is weer overweldigend en lijkt mij prachtig om dit te mogen aanschouwen.
Ook leuk van de beer die is gezien door jullie en dat hij zo'n grote indruk heeft gemaakt op de kids.
Nou lieverds tot de volgende keer doeiiiiiiiiiiiiiiii kus

Frans en Mo

Jeetje, dat ziet er weer prachtig uit hoor! Nou mag het uitzicht op jullie camper er ook wezen ????. spannend hoor met al die zombiejunks. Heel veel plezier nog daar! Gr . van ons

Amber

Klinkt en ziet er weer fantastisch uit! Benieuwd naar jullie volgende avonturen ???? liefs!

Yvonne

Wow weer een prachtige reis aan het maken! Echt geweldige fotos nu al! Heel veel plezier nog en we spreken wel weer wat af als jullie terug zijn!!!

paps en Eef

Werkelijk weer fantastisch!Zien we daar nou een beer op ons pad?Wat een prachtige plaatjes,dit kan niemand jullie meer afnemen!Indy heeft het ook naar haar zin,en Manoutje,wat een lekker koppie.Veel plezier!Kusjes van ons,xxx.

Marlies

Hey globetrotters!! Wat super weer dat jullie dit gewoon weer gaan doen! Inspirerend!
Ik zal zeker wederom genieten van jullie verhalen...doe mn ogen misschien een paar keer dicht en lift stiekem met jullie mee!
xxx

Heidi

Wat ziet het er weer geweldig uit!! En fijn dat Indy en manou'tje , "op eigen wijze", genieten!! Veel plezier nog avonturier(tje)s

Madeleine

oh wauw! Wat superleuk om weer mee te kunnen genieten op jullie avontuur. Prachtige foto's en wat een leuke plaatjes van jullie samen met de kids. En kan niet anders zeggen: weer zo leuk geschreven! Ik vermoed aan het stuk met de zombies dat dit Richard is geweest hahah!
Heel tof! Geniet lieverds!

Roos

Lieverds! Wat maken jullie gave dingen mee!! Super mooie foto's!geniet van de laatste dagen, kus ons