Richard, Angela, Indi & Manou op reis!

Thailand en Cambodja deel 2 (nu wel te lezen)

Van de batcave gingen we naar de batmobiel, want op het busstation van Siem Reap troffen we een tuk tuk chauffeur met een wagen in vleermuisstijl. Zijn bijnaam was snel bedacht. Op de lokale voedselmarkten (waar het geurzintuig behoorlijk wordt getest), hebben we de vleermuis overigens aan ons voorbij laten gaan.

Onze tijd in Siem Reap stond grotendeels in het teken van een tweedaags bezoek aan Angkor. Angkor is een groot gebied waar veel ruïnes van oude steden en tempels uit de tijd van het Khmerrijk zijn te vinden. De staat van de verschillende bouwwerken varieert en dat heeft zijn charmes. Zo worden een aantal tempels overwoekerd door (kapok)bomen (zie foto's).

Het kwik liep inmiddels behoorlijk op, maar doordat er zoveel moois te zien was, namen we dat voor lief.

Vanuit Cambodja vlogen we naar een van de natste gebieden in Thailand: Kao Sok.

Omdat het tussen de buien door altijd meteen weer mooi weer is, is zwemkleding noodzakelijk. Als je dan bijna bij het vliegveld bent en bedenkt dat alle zwemkleding nog ligt te drogen aan het zwembad, geef je de verbaasde taxichauffeur opdracht terug te rijden naar het hotel.Gelukkig haalden we onze vlucht nog.

Bij aankomst verbaasden we ons over het grote aantal accommodaties. Nog groter is onze verbazing als we in hetzelfde hotel Marit & co weer treffen.

Wij hebben dan al een tripje in de omgeving achter de rug. In Nationaal Park Kao Sok overnachtten we op een idyllisch plekje in een hutje op het water. Als we er ‘s avonds met een groep en gids op uitgaan denken wij dat we naar een waterval gaan wandelen. De uitdaging blijkt groter; de uit vele terrassen bestaande waterval dient beklommen te worden. We zijn nat tot op het bot.

Na deze natte dagen was het tijd voor een overvloed aan zon op een tropisch eiland.....of twee; Kho Phanang en Kho Tao.

In hutjes op het strand tussen de palmbomen was het niet heel lastig om wat gas terug te nemen. Naast het genieten van heerlijke curry's, smoothies en mojito's was er voor ons nog een nieuwe wereld te ontdekken; de onderwaterwereld.

We kwamen veel bewoners tegen die we alleen kenden van 'Finding Nemo en Spongebob' en de meiden wezen ons op een oude bekende: de reuzenschildpad.

Voor de kenners onder ons: we hebben o.a. puntrifhaaien, lipvissen, eenhoornvissen, clownvissen, barracuda’s etc.

De laatste twee dagen waren we weer in Bangkok. We hadden vooraf gedacht dat ook dit twee rustige dagen zouden worden, niks bleek echter minder waar. Zo werd er nog een tempelcomplex bezocht, hebben we de Chinese wijk onveilig gemaakt en ondergingen de meiden een nagel pedicure.

Zo staan deze laatste dagen wel een beetje symbool voor de reis die we de afgelopen vier weken hebben gemaakt. Want waar wij vooraf dachten aan een vakantie waarbij we een aantal uitjes zouden maken, is het echt een reis geworden. Misschien zit het de meiden wel een beetje in het bloed……..

Tot snel allemaal!

Oma Liza

Hallo stoere alle 4 ? wat een prachtig verhaal en wat een ondernemingen allemaal doe dit maar eens na denk ik dan. In de hitte alles bezichtigen en dan het snorkelen met elkaar !!! Ik wil jullie bedanken voor de mooie fotos en verhalen want je hebt toch het gevoel dat je er een beetje bij bent en nu weer uitkijken naar wat jullie volgend jaar gaan doen ? Veel liefs oma xxxx

Marja

Hele mooie foto's en een prachtige reis

Ans Smids

Zo te lezen en de mooie foto's hebben jullie ontzettend genoten, groetjes