Richard, Angela, Indi & Manou op reis!

Holy cow!

Daar zijn we dan, vanuit India!

Onze reis is begonnen in New Delhi. Doordat we al wat reiservaring hebben, zijn we al wat gewend. Anders was dit een behoorlijke schok geweest. Het is hier een groot gekkenhuis en de hygiene laat te wensen over. Je kunt hier geen moment rustig over straat zonder aangesproken te worden. 't Is zelfs een kunst om een treinkaartje te kopen. Op het station lopen mensen rond die zijn afgestudeerd in liegen en alles proberen om je weg te houden van het officiele verkooppunt, dat wordt verbouwd, is afgebrand of is opgeheven. Dit alles met het doel om je naar hun eigen kantoortje te krijgen en een duurder kaartje aan te smeren. Het is ons toch gelukt een treinkaartje op het station te kopen en we zijn afgereisd naar Pushkar.

Pushkar is een heilige plaats met een heilig meer. Dit stond nu echter vrijwel droog, net als de stad zelf, geen biertje te krijgen. In de meeste plaatsen is het hier overigens moeilijk om alcohol te krijgen. Toen we in New Delhi een biertje bestelden duurde dit heel lang en was het gewikkeld in krantenpapier. Stiekem drinken is nog lekkerder

Wink

Vanuit Pushkar gingen we met de bus naar Bikaner in een slaapcabine. We weten nu hoe een milkshake zich voelt: het was erg koud en we werden flink geshaked! Na drie uur rijden moest Richard naar de wc. Hij klopte op de deur van de chauffeur, maar die reageerde nergens op. Hij heeft het toen nog twee uur opgehouden, maar toen ging het echt niet meer. Omdat de chauffeur niet reageerde besloot hij een poging te wagen in een plastic fles. We hadden nog twee halfvolle literflessen water. Bij het overgieten van het water ging het door het schudden van de bus echter al helemaal verkeerd. Naast het hard stoten van zijn hoofd ging de helft van het water ernaast. Ondanks de hoge nood (inmiddels ook bij Angela), lagen we vlak van het lachen om de hele situatie. Net toen hij toch een poging wilde gaan wagen,stopte de bus

Tongue out

Na deze dwaze rit kwamen we 's ochtends vroeg aan in Bikaner. Omdat dit bezoek alleen in het teken stond van het bezoeken van 'de rattentempel' in een nabij gelegenplaatsje besloten we deze tempel meteen te bezoeken en 's middags weer verder te reizen. We waren dus al behoorlijk moe, maar aangekomen bij de rattentempel waren we opeens weer klaarwakker. In deze tempel leven honderden ratten. Veel Hindoes geloven dat dit reincarnaties zijn van hun voorouders. Lijkt mischien best lullig om terug te komen als rat, maar als je dan toch als rat moet terugkomen, dan maar in deze tempel. Ze worden hier volledig in de watten gelegd. We moesten even over een drempel (letterlijk en figuurlijk), maar dan heb je ook wat: Het schijnt namelijk geluk te brengen als er een rat over je voet loopt....en dat was hier niet te vemijden.....

Na een week zijn we een beetje gewend geraakt aan het leven in India: rochelende mannen die je nog net niet raken, de veelal aanwezige pislucht, mensen die je iets willen verkopen en het verkeer waarin alleen koeien enige ruimte krijgen. Ja, koeien(!) zijn hier heilig en kom je overal loslopend op straat tegen!

Het klinkt misschien allemaal wat negatief, maar we vermaken ons hier prima!!! We genieten volop. Het observeren van het dagelijks leven is een attractie op zich. Dat geldt ook andersom, maar dan vooral voor Angela. De mannen bekijken haar ongeneerd van top tot teen. Soms vragen ze of ze een foto morgen nemen, maar meestal proberen ze het stiekem. Daar zijn ze echter niet goed in, dus het valt nogal op!

Inmiddels zijn we aangekomen in Jaisalmer. Hier blijven we een paar dagen.

Cool
Volgende keer meer hierover.

Heel veel groeten van ons.

p.s. Bedankt voor jullie reacties, is echt erg leuk om te lezen!

Rosanne

Lieve Angela en Richard,
We verbaasden ons over de loslopende koeien! Wat een chaos zal dat zijn. Leuk om de verhalen te lezen. Dat (gouden)fort ziet er gaaf uit! Gaan jullie nog de woestijn in met kamelen? Is het warm daar? Heeft je telefoon bereik (voor donderdag)? Veel plezier kus ons

Hallo Richard en Angela

Leuk om jullie bericht te lezen en foto's te zien. ik zal de kinderen melden dat er nieuws is op de site. Richard, je kunt dan wachten op de eerste reacties van een aantal kinderen;-)
Even de harde werkelijkheid, na de eerste week afwezigheid is je naam niet meer gevallen:-( Zelfs niet bij het tweespan.
Geniet lekker verder en blijf ons op de hoogte houden.

groet, Corrie

daisy - stan!!

zit kwijlend jullie reisverhaal te lezen!!! wat onwijs he!!...
heel veel fun in Jaisalmer en mocht je de kamelentocht gaan doen!..1 tip...slippers aanhouden en slaapzakje goed dicht houden!!...
lieverds geniet ervan!!! denk aan jullie!!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Lianne

Wat is het toch heerlijk om zo even 'net' op reis te zijn door jullie verhalen te lezen. Kan niet wachten tot jullie volgend avondtuur! Geniet ervan lieverds!

Lia

lieve kids.
wat een geweldig verhaal wat jullie geschreven hebben,echt van genoten,maar wat zullen jullie dorst hebben,ik heb er nog een droge keel van.Fantastische dingen die je hier meemaakt en ook heel apart,maar wel mooi.Ga verder met je reis en we kijken al weer uit naar een spannend verhaal.heel veel liefs van mam en Arend.

Cis

Hahaha, jullie blog lezen is vermakelijker dan tv. Zo wil ik elke ochtend wel wakker worden; koffie, muziek en verhalen uit India. Maar ehm, als rasechte carnivoor wil ik toch wel het volgende weten: kun je daar wel een lekker biefstukje eten?
Dikke kus vanuit grijs en koud Amsterdam.

Amber

He An! En natuurlijk ook Richard!
Klinkt niet verkeerd allemaal, zit eerlijk gezegd een beetje kwijlend op de bank....(in warme kleren, kachel op hoog, kijkend naar de sneeuw (!) buiten). Ben erg benieuwd naar jullie volgend avontuur! Geniet er van!!
Liefs, Amber

Yvonne

Hola! Het klinkt nu alweer als een super avontuur! ga zo door! grtzz

Marlies

Preeti Angela enneh Richard....pleased to meet you! ha
zo, ik ben alweer een week terug vd wintersport met -18 en jij zit alweer een week in India! Hoe bizar!!!
Super om jullie verhalen te lezen! Zoals beloofd zal ik ook kort verslag doen van alle leuke dingen hier die je helaas zal moeten missen! Ten eerste...carnaval! Daar kan ik heel kort in zijn....want daar doene we niet an!!!hahaha
Tata!!!!

Madeleine

Hey Lieverds, wat een feest om zo 'mee te mogen reizen' Fantastische ervaring! En dit is nog maar het begin....
Ook een geniale foto van die ratten! jalours in positieve zin en honger naar meer, meer, meer van deze leuke verhalen.
Een stevige knuffel en tot snel, madje

pe eef en han

Hoi kanjers,wat een beleving allemaal!het gaat ons verstand te boven!Het is wel een cultuurschok zeg,maar prachtig om het mee te maken.Een totaal andere wereld!We zijn alweer benieuwd naar de volgende verhalen!Kusjes van ons!

Gerda Stam

Hoi Angela en Richard,
Wat superleuk om jullie verhaal te lezen. En wat fijn dat jullie zo enthousiast zijn. Geniet er lekker van en ik kijk alweer uit naar jullie volgende reisverhalen.
Liefs Gerda

Madeleine

Wisten jullie trouwens dat de koe in India vruchtbaarheid en overvloed beloofd?!!!!!!

Monique

Hey An en Richard,

Wat ontzettend leuk om jullie eerste verhaal te lezen! Ik was erg nieuwsgierig! Geni ervan, ik kijk uit naar jullie volgende verhalen!
Liefs Monique

Fimme

Hoi Angela en Richard,

Wat een mooie foto's. Ratte en Koeie.

Groetjes van Fimme

Sharon

Hoi Richard en Angela

Leuke foto's (en ze zijn ook heel mooi!)
Ik ben benieuwd wanneer de volgnde verhalen komen.
Wij missen u heel erg Richard (dit is even voor Richard alleen). Ik moest de groeten doen van Wendy.

Groetjes van Sharon (en Wendy)

wendy

wendy schrijft:

19 Feb 17:18

he meesy richard alles goed echt cool ben jij zeg waarom kon wij niet mee als bagage ???? ik en sharon misssen u echt heel erg !!! ik zal samen met sharon alles vertellen wat er op school gebeurd. het eerste nieuws

juf tjitske is heel erg gemeen want we mochten met carnaval niet buiten spelen maar de rest van de school wel echt zo erg stom we hadden van u toch wel mogen buiten spelen???

tweede nieuwtje

ik heb hyves wilt u me toevoegen??? ik heb u al een keer gevraagt maaar u doet niks niet heel erg hoor maar vooor u heb ik het aan gemaakt plase

het laatse nieuws

WE MISSSEN U HEEL ERG HOOR snif snif weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

daisy

whe want more whe want more....

anika

ik vind dat jullie een hele mooie website hebben en hele mooie foto's voor al met Meester op een olifant. Die is super stoer!!

Gerda Stam

Hoi Angela en Richard,
wat maken jullie veel mee en wat zien jullie een prachtige dingen. Het is steeds weer een pracht om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken.
Geniet lekker en ik kijk nu alweer uit naar jullie volgende verhaal. Liefs Gerda