Richard, Angela, Indi & Manou op reis!

Op goed geluk...

Al snel na aankomst in Jaisalmer was er sprake van enige paniek. Ik was Richard kwijt! Hij was niet op de wc, waar hij hier regelmatig te vinden is, niet op de hotelkamer en niet in het restaurant. Ik besloot de straat op de te gaan en rond te vragen. Was het misschien die grote, witte man, die met mes en vork achter een kudde koeien aan zat? Dat moest Richard wel zijn! Nee hoor, we zijn inmiddels 2 weken verder en hoewel niet overal vlees te krijgen is, missen we dit door de overheerlijke gerechten niet!

Jaisalmer bestaat voor een groot gedeelte uit een bewoond fort. Ons hostel lag ook in het fort met een heerlijk dakterras en geweldig eten. Angela maakte de kok een groot compliment door te zeggen dat hij ' the best cock in India' was. Voor degene die het niet weten: Er wonen 1 miljard mensen in India, waarvan ongeveer de helft man...

Tongue out

Het beviel hier zo goed dat we hier 4 dagen zijn gebleven. 2 dagen daarvan zijn we op kamelen de woestijn ingetrokken. Een echt 'woestijngevoel' hadden we echter niet, doordat onze gidsen er een belbedrijfje naast hadden en de hele dag aan het bellen waren. Het slapen onderde sterrenhemel maakte veel goed!

Vooraf had vooral Angela haar twijfels, bang dat grote spinnen haar zouden vergezellen in haar slaapzak. Het was echter Richard die onaangekondigd bezoek kreeg. Als een rat die over je voet loopt al geluk brengt, hoe zit het dan met een ander soort knaagdier op je gezicht? Ons geluk kon niet meer op!

Dat geluk hebben we tijdens de volgende busreis naar Jodhpur meteen gebruikt. In het verkeer heeft iedereen hier haast en dit gold zeker voor onze buschauffeur. Zelfs inhalen in een bocht buiten de geasfalteerde weg (denk daar even over na) schuwde hij niet. We zaten regelmatig met het zweet in onze handen. Onze medepassagiers verroerden geen vin, maar die hebben dan ook meerdere levens. We gaan vanaf nu zoveel mogelijk met de trein.

In Jodhpur zijn de meeste huisjes indigoblauw. Dit zou verkoelend werken en insecten weren. Dit geeft de stad een mooie aanblik. Ook hier werden we weer geconfronteerd met de grote armoede. Door de hele stad hopen afval, waar de koeien, varkens en mensen, het laatst eetbare/bruikbare uitvissen. Het blijft schrijnend om te zien en toch zijn de mensen heel aardig tegen ons. Door het kastensysteem zien zij dit als hun lot.

Van Jodhpur zijn we naar Udaipur gereisd, met onderweg een tussenstop in Ranakpur. Een klein plaatsje, even weg uit de drukte. 2 dagen een eigen bungalow, met mooi weer en veel parkieten en apen in de bomen.

Als we met de trein gaan, reizen we 2de klas. Zo zien we wat meer van het 'echte' leven en hebben we meer contact met de bevolking. De mensen kijken niet alleen veel naar ons, maar beginnen ook graag een praatje of willen ons even aanraken. Nu zaten we naast een gezin. We werden overladen met hapjes die we niet lekker vonden (en maar zeggen dat we het heerlijk vonden) en ze nodigden ons uit om bij hun op bezoek te komen. Dit konden we niet afslaan en als alles goed verloopt, gaan we de 28e bij ze langs. Het is dan een bijzondere hindoeistische feestdag(Holi).

Het bevalt ons hier steeds beter en we komen al aardig tot rust. Hoe kan het ook anders: de mensen zijn aardig, het eten en het weer geweldig (28 gr.)en we hebben nog 5.5 maand te gaan!!!

Namaste!

Richard en Angela

Reacties

Reacties

Han

Ik geniet heel erg van jullie humoristische verhalen en foto's! Ik ga dan in mijn eigen 'tijdmachine' terug naar de jaren 80 en kom tot de conclusie dat er nog niet veel veranderd is in India! Ik lees nog niets over 'durchfall' en andere ziektes. Censuur of gewoon een sterk lichaam?
Misschien goed te weten dat jullie verhaal over de rattentempel het leven van een muis heeft gered in Nederland! Ik heb heel hard geremd toen een muis de weg over stak. Ik bedacht me namelijk dat het de nieuwe be(m)(h)uizing van mijn recentelijk overleden tante kon zijn.
Verder heb ik hier druk met al je indicaties, Angela, en beleef daardoor ook spannende avonturen in Nederland! Dus ik ben ook een beetje op reis.

Hartelijke groeten van Han

Han

Ik geniet heel erg van jullie humoristische verhalen en foto's! Ik ga dan in mijn eigen 'tijdmachine' terug naar de jaren 80 en kom tot de conclusie dat er nog niet veel veranderd is in India! Ik lees nog niets over 'durchfall' en andere ziektes. Censuur of gewoon een sterk lichaam?
Misschien goed te weten dat jullie verhaal over de rattentempel het leven van een muis heeft gered in Nederland! Ik heb heel hard geremd toen een muis de weg over stak. Ik bedacht me namelijk dat het de nieuwe be(m)(h)uizing van mijn recentelijk overleden tante kon zijn.
Verder heb ik hier druk met al je indicaties, Angela, en beleef daardoor ook spannende avonturen in Nederland! Dus ik ben ook een beetje op reis.

Hartelijke groeten van Han

Han

Ik geniet heel erg van jullie humoristische verhalen en foto's! Ik ga dan in mijn eigen 'tijdmachine' terug naar de jaren 80 en kom tot de conclusie dat er nog niet veel veranderd is in India! Ik lees nog niets over 'durchfall' en andere ziektes. Censuur of gewoon een sterk lichaam?
Misschien goed te weten dat jullie verhaal over de rattentempel het leven van een muis heeft gered in Nederland! Ik heb heel hard geremd toen een muis de weg over stak. Ik bedacht me namelijk dat het de nieuwe be(m)(h)uizing van mijn recentelijk overleden tante kon zijn.
Verder heb ik hier druk met al je indicaties, Angela, en beleef daardoor ook spannende avonturen in Nederland! Dus ik ben ook een beetje op reis.

Hartelijke groeten van Han

Han

Ik geniet heel erg van jullie humoristische verhalen en foto's! Ik ga dan in mijn eigen 'tijdmachine' terug naar de jaren 80 en kom tot de conclusie dat er nog niet veel veranderd is in India! Ik lees nog niets over 'durchfall' en andere ziektes. Censuur of gewoon een sterk lichaam?
Misschien goed te weten dat jullie verhaal over de rattentempel het leven van een muis heeft gered in Nederland! Ik heb heel hard geremd toen een muis de weg over stak. Ik bedacht me namelijk dat het de nieuwe be(m)(h)uizing van mijn recentelijk overleden tante kon zijn.
Verder heb ik hier druk met al je indicaties, Angela, en beleef daardoor ook spannende avonturen in Nederland! Dus ik ben ook een beetje op reis.

Hartelijke groeten van Han

daisy

wat een heerlijk verhaal weer en prachtige foto's!!!
Wat onwijs dat jullie mischien holy bij een familie gaan vieren!!..super hoor...
ik zou zeggen vanuit een nat koud sneeuwerig nederland alvast HAPPY HOLY.... enne blijven posten he!! dikke knuffels van stan en mij...

mam en Arend

We zijn niet een heel klein beetje jaloers,al is het alleen al op de temperatuur.Fijn dat het zulke aardige mensen zijn,dan weten we dat er goed voor jullie gezorgd wordt.Wat een prachtige fotoos zijn het weer en zelfs met de kamelen zitten jullie aan elkaar vast,dat heb je natuurlijk gedaan Angela om dat je bang was dat Richard er weer vandoor zou gaan.Is kamelenvlees niets voor jullie? wie weet smaakt het hartstikke lekker.Nou geniet er optimaal van verder en kijken al weer uit naar de volgende verhalen.diikke pakkert van ons.

Sharon en Wendy

We zijn wel heel jaloers want ons tempratuur is wat kouder dan van jullie. Iedergeval we missen u heel erg meester!!

Groetjes Sharon en Wendy

Pe Eef en Han

Prachtig zeg, om tussen de locals te zitten, dan krijg je echt een beetje indruk van hoe de mensen daar leven!Ze lijken ons ook erg vredelievend ,dat blijkt alweer hoe ze jullie benaderen,en belangstelling in jullie tonen!Veel reisgenot,liefs van onsxxx!

Amber

Wat een heerlijk verhaal weer en wat een geweldige foto's! Zit toch weer zwaar kwijlend achter de laptop hoor! En dat nog 5,5 maanden....zucht... ;-)
Blijf genieten en ik kijk weer uit naar het vervolg!!
Liefs, Am

Linda Wijnstekers

Van jullie vorige reis heb ik nog hele mooie foto's van ringstaartmaki's, Bij de ratten foto's krijg ik de rillingen!
Ondanks het hoge ongedierte gehalte ziet jullie reis er
fantastisch uit. Blijf vooral genieten van alle indrukken en van elkaar!

Groetjes Linda

Yvonne

WAT EEN GEWELDIGE FOTOS!!!!!!!!!!!!!

emiely

hoi anna en richard

wij hebben vakantie

martje gaat na de vakantie naar school

maar het verhaal was leuk

Marja

Hoi Angela en Richard

Ik denk dat ik toch wel een beetje te oud ben voor al die enge dingen die jullie meemaken, ratten en spinnen ben ik sowieso niet zo gek op. Maar wel helemaal geweldig en wat kunnen jullie leuk schrijven. Je met urine insmeren van een heilige koe schijnt trouwens heel gezond te zijn en vruchtbaar.......
Liefs Marja en Ger

rene en jeanette

he luitjes,top dat jullie het zo leuk hebben.blij om jullie ook ff gesproken te hebben.ik ben al bij verschillende uitgevers langsgeweest om jullie verhalen tot boek te bundelen.de contracten liggen klaar.alleen nog een zonnebank en wij zijn ook in india.groetjes en een dikke kus van hailey.

Corrie

Hallo Richard en Angela,
Wat een weelde om zo heerlijk lang op reis te zijn in zo'n prachtig land! Wij zijn op de Paulus druk bezig met rapporten en verwijzingen. Niets om jaloers op te zijn! Geniet lekker verder!
groetjes, Corrie

emiely en vivian

wij zijn in leiden in hotel drie nachten op vakantie holiday inn in leiden we kunnen lekker spelen in de speelzaal en zwembad damian had voor zijn werkstuk een zes nou ja heel veel kusjes mama damian emiely vivian mary

Ria en Rene

Hoi Richard en Angela,
Wat leuk om jullie zo te volgen,wat maken jullie veel mee,prachtige verhalen en prachtige foto,s!
veel plezier verder! Geniet!

emiely

anna en richard morgen ben ik jarig en gisteren heb ik het al op school gevierd er waren tien kinderen uit de klas op mijn feestje in het paviljoen het regende erg hard alle spelletjes moesten we binnen doen vivi heeft een mooi rapport en mag volgende week met zwemles kleding aan dus nog even en ze heeft haar diploma mama is benieuwd of jullie allebei een mobiele telefoon hebben dan kunnen jullie elkaar bellen als jullie elkaar kwijt zijn is wel handig heel veel kusjes van mama en ons allemaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!