Richard, Angela, Indi & Manou op reis!

Nederland wereldwijd

Hallo lieve kijkbuiskinderen,

Sommigen van jullie konden niet meer wachten op een bericht. Bij deze!

De tussenstop in Nederland beviel goed. Een groot ontvangstcomite stond voor ons klaar op Schiphol en de bruiloft van Roos en Sirik was een geweldig knalfeest! Toch kon dit alles ons niet in Nederland houden. Wat wil je ook met New York als volgende bestemming. Heel apart om daar rond te lopen. We waren er nog nooit geweest, maar omdat je veel locaties al zo vaak in films hebt gezien, voelt het allemaal heel vertrouwd aan. De gele taxi's, de metro, de hotdogverkopers; heel logisch allemaal! Van wat zo'n beetje gezien wordt als de hoofdstad van de wereld, hadden wij verwacht dat het een prettige chaos zou zijn endat alles nog een stuk sneller gaat dan bij ons. Nou zo hebben wij het niet ervaren. Met z'n vele verschillende buurtjes; Chinatown, Little Italy etc. voelde New York erg sfeervol aan en de mensen hielpen ons vaak uit zichzelf op weg.

Het mooie aan New york is dat moderne en historische gebouwen elkaar afwisselen. Door het instorten van de euro was het shoppen minder interessant, maar dit hield Angela niet tegen. Nou hebben we ook wel zoveel gelopen dat een nieuw paar schoenen wel nodig was. We hebben o.a. Times Square, The Brooklyn Bridge, Central Park, Het Vrijheidsbeeld en Ground Zero bezocht. Dat laatste heeft diepe indruk gemaakt en we hielden het niet droog. In het bijbehorende 9/11 Memorialmuseum krijgen al de slachtoffers een gezicht doormiddel van verhalen en foto's. De briefjes van nabestaanden die opzoek waren naar hun geliefden en/of familieleden deden de rest.
Ook heel apart om hier zoveel Nederlandse of van het Nederlands afgeleide namen tegen te komen. Zelfs een metrostation dat Schermerhorn heet! Om over het aantal Nederlanders nog maar te zwijgen. We zouden met twee jongens Nederland-Slowakije gaan kijken in een cafe op Times Square. We dachten hier een handje vol Nederlanders aan te treffen en niet drie verdiepingen afgeladen met zo'n 500 Nederlanders!!!!
Net als Nederland heeft ook Colombia banden met Amerika, alleen liggen deze meer in het heden.

Colombia; Het land van de cocaine, de FARC, ontvoeringen en corruptie...Wat hebben jullie daar te zoeken?!? Werd ons veel gevraagd. Tja...De FARC is in sommige gebieden nog steeds aanwezig en coke is er in overvloed, maar Colombia is meer dan dat. Sinds 2002 heeft president Uribe de mate van veiligheid aanzienlijk vergroot. De eerste toeristen ontdekten dat Colombia enorm veel te bieden heeft; Afwisselende natuur van jungle, het Andesgebergte tot woestijn en tropische stranden, salsa, koloniale stadjes en vriendelijke mensen. Colombia wordt nog niet overspoeld door toeristen, is nog behoorlijk ongerept en dat klonk ons erg goed in de oren: Een nieuw avontuur!!!

En WOW! We zijn hier nu1.5 week en we hebben het enorm naar ons zin!
Vanuit Bogota zijn we naar Salento gereisd. Een klein dorpje met als hoofdattractie de schitterend groene omgeving. Met rubberen kaplaarzen aan baggerden we door de blubber door een gebied met groene heuvels bezaaid met waxpalmbomen die wel 60 meter kunnen worden. Om ons vervolgens in het dorpje te trakteren op verse aardbeien met slagroom en het dagelijks leven te observeren dat vermakelijk is: Oude mannetjes met sombrero en poncho aan die onder het genot van een potje bier een kaartspel spelen, salsamuziek die die je zelfs in de supermarkt hoort, machomannen die je genadeloos aankijken en misschien wel de meest mooie vrouwen dieonze planeet te bieden heeft. Vanuit Manizales hebben we Nationaal Park Los Nevados bezicht wat weer een totaal ander plaatje opleverde. Een soort maanlandschap op 5000 meter hoogte. Nee! Dit is geen straf voor ons!

Wat wel een straf was en dat zal jullie ook vast niet ontgaan zijn was de finale NL-Spanje. Normaal gesproken zijn we niet zo uitbundig, maar ditmaal hadden we een taak te volbrengen, namelijk het vertegenwoordigen van ons Holland. We reisden daarvoor 8 uur terug naar de hoofdstad Bogota om samen met een leuk Nederlands stel bij de ambassade te gaan kijken. In het oranje gehuld kwamen we bij de ambassade aan waar het een groot feest bleek te zijn. Duizenden mensen hadden zich verzameld en menigeen dacht er blijkbaar hetzelfde over als ons, want het oranje knalde eruit! Helaas werd ons feestje in de 118e minuut verpest, maar bood een gezellig cafe gelukkig nog enige troost!

Als laatste en niet onbelangrijk: We voelen ons hier veilig. Politie en militairen in overvloed aanwezig, dus we hopen dat jullienet zoals onslekker kunnen slapen!

Adios! Richard enAngela

P.s. Denog beloofde foto's van China hebben we er ook opgezet.

mam en Arend

Lieve kinders.
Nou,dit is weer helemaal te toppie en wat een fantastiche fotoshoots hebben jullie weer op het scherm gezet.Een waar genot om volop van die dolgelukkige koppies te genieten.Ontroerende momenten ,en leuke dingen wisselen elkaar steeds weer af.Wij beginnen ons bijna voor te stellen,dat het dagelijks leven in Nederland voor jullie straks best wel wat saai gaat worden,maar gelukkig zijn hier een hoop lieve mensen die jullie weer gaan verwelkomen.De natuur in Columbia ziet er tot nu toe prachtig uit en volgens ons gaan jullie daar nog veel mooie dingen aanschouwen.Nou lieverds geniet nog van de mooie dingen die voor je liggen toi toi toi en een stevige pakkert van ons.

marja

Ik wil ook shoppen in New York.
Hoeveel koffers heb jij mee Angela?
Leuk verhaal weer.
Geniet nog even!!!!!!!!

Liefs Marja

daisy

heerlijk om weer even mee te loeren met jullie reis!!! vreselijk he die voetbal!!wel lache zoals jullie het gevierd hebben..! nog 4 weekies geniet er nog van he!!(is het voor jullie ook zp belachelijk snel gegaan?!
dikke kussen x x

Monique

Heey,

Goh goh wat een pracht! Had altijd al eens het idee om naar New York te gaan maar na jullie beschrijving en foto's weet ik het zeker! En ja als ze schermerhorn daar kennen krijg ik Niels vast ook nog wel een keer mee over zee!

Nou geniet er nog lekker van!
Dikke kus

anoek

Hey Richard en Angela,

Wat leuk te lezen!!!
Wij zijn vandaag terug gekomen uit New York. Jullie zat er net iets eerder dan ons. Wij hebben de finale in de buurt van Time Square gekeken. Echt heel erg gaaf.

Nog heel erg veel plezier.

Liefs Anoek

Vincent en Elke

Wat is dit nu??? Staan wij niet eens op de hoofdpagina....

Claudia (vriendin van Lia en Arend)

Wat een belevenissen allemaal.Leuk hoor om allemaal te lezen!Groeten van Sjaak en mij

Eef Peter en Han.

Het houdt maar niet over,het blijft ons boeien!Wat verrassend dat Colombia zoveel te bieden heeft,en dat er zoveel mooie items belicht worden!Dit is wat je noemt ,de voordeel van de twijfel geven!Dit zouden meer mensen moeten weten,het is een mooie bron van inkomsten voor dat land!Veel plezier,xxxons!

damian emiely vivian maryelyne mama

wat leuk om de fotos te zien van al die nederlanders bij elkaar dat verwacht je eigenlijk niet we zijn blij dat alles goed gaat hier is het zomers druk en gaan we af en toe op stap naar de speeltuin of pretpark heel veel kusjes

damian emiely vivian maryelyne mama

mooie fotos en heel veel kusjes

Roos

Hey reizigers! Weer een [rachtig verhaal en mooie foto's. Groetjes vanuit Thailand, morgen gaan we duiken!!! Groetjes ons

emiely

ja we komen jullie ophalen tja nog een week nog even genieten van de reis heel veel kusjes mama damian vivian maryelyne emiely